Zo. De eerste maand van 2026 zit er alweer op. Wat ook wil zeggen dat de lente dichterbij komt, yay! Want ik hoor om me heen steeds “Het mag van mij wel wat warmer, hoor.” Van mij ook wel, maar ik moet ook zeggen dat ik redelijk goed ga op kou (als het maar niet regent), binnen blijven en wat rustiger aan doen.
Jarenlang had ik steevast een winterdip. Dan vond ik het jammer dat de festiviteiten van het najaar voorbij waren. En ik vond het te vroeg donker.
Nu zie ik het meer als een winterslaap. Niet dat ik niks doe. Integendeel, want per ongeluk bleek de januari agenda werktechnisch best vol te zitten. Maar meer in de zin van: de grootste plannen komen niet nu. De ideeën borrelen wel, maar ik hoef er nog niks mee.
Dus mijn winter bucket list is niet zo lang en met simpele activiteiten, want ik wil het bewust low key houden. Waarom dan toch zo’n lijst maken? I ❤︎ lijstjes! Op mijn lijstje voor deze winter: vuurtje stoken, wandelen in het bos (check!), warme chocomel drinken (maar wel goeie) en stoofvlees maken. Die laatste, da’s m’n uitdaging, want de laatste keren dat ik dat maakte mislukte het grandioos. Zo jammer. Misschien had ik teveel haast en ja, dit is nu net een slow wintergerecht. Lesson learned.
(Scroll naar beneden voor de update)
Cheers, 🌨💙
Britt
PS Het lijstje is te printen! Hieronder staat de PDF. Doe er wat leuks mee! 😉

WINTER BUCKETLIST, update – Laatst deelde ik hier mijn winter bucketlist. Gewoon een paar dingetjes die ik wilde doen tijdens de koude maanden. ❄
✅ Wandelen in de bossen
✅ Warme chocomel maken
❎ Vuurtje stoken nog niet. Het is er ook te vochtig voor geweest; al het hout is nat.
✅ Stoofvlees maken… nou, dat wilde ik dus graag ‘masteren’ aangezien de laatste paar keren een grandioos fiasco waren.
Het is gelukt! Ik maakte er maar meteen een old skool maaltijd van. Soep vooraf, stoofvlees met aardappelpuree en rode kool als hoofdgerecht én Russische pudding van onzoma als toetje. Allemaal not-so-Instagrammable, want: lelijk op de foto. Maar het was gruwelijk lekker. Daar was iedereen aan tafel het gelukkig over eens.







