Woensdag workout 10-7-’13

Even iets anders voor de woensdag workout: een stretch! Voor je hamstrings (de achterkant van je bovenbenen). De oefening bestaat uit twee delen.

Ga, op je rug, op de grond liggen.

Woensdag workout

Pak één been vast (gestrekt in de lucht) en trek het naar je toe. Probeer je been recht te houden. Voel het in de achterkant van je bovenbeen.

Probeer je billen, rug en schouders op de grond te houden.

Bij de volgende oefening verplaats je de stretch meer naar de binnenkant van het bovenbeen.

Woensdag workout

Houd je been maar met één hand vast (rechterbeen met rechterhand, linkerbeen met linkerhand) en laat je been naar buiten vallen. Houd je been wel gestrekt! Probeer verder zo recht mogelijk op de grond te blijven liggen, dus niet mee indraaien naar je been toe. Houd je schouders goed op de grond. Je andere arm leg je opzij, ter hoogte van je schouders.

Herhaal de stretch met je andere been.

Deze stretch kun je bijvoorbeeld doen nadat je je benen getraind hebt of na het joggen (dan doe je de stretch bij thuiskomst, hè, je hoeft van mij niet zo op straat te gaan liggen, haha!).

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.