Woensdag workout 26-6-’13

In de woensdag workout van vandaag een oefening voor de rug en dan met name het lagere gedeelte.

Begin op de grond, op je buik.

Woensdag workout

Voeten bij elkaar. Als je kan, zet dan zelfs je voetzolen tegen elkaar. Je knieën zijn dus behoorlijk breed, naar buiten toe gericht. Kijk naar de grond, voor een rechte lijn in nek en rug. Trek je schouders alvast een beetje naar achteren, weg van je oren. Je armen zijn lang, maar niet helemaal gestrekt (dan kun je ze ook niet overstrekken). Je duimen wijzen omhoog, dan kun je je schouders nog lager en mooier naar achter houden (vooral bij de kop van je schouder).

Dan…

Woensdag workout

…trek je je armen naar achter. Let op!: je buigt ze dus flink. Vooral je ellebogen gaan naar achter toe. Je duimen wijzen nog steeds omhoog. Til je borst op, los van de grond. Ook je knieën komen los, maar blijven nog wel flink naar buiten wijzen. Je schouderbladen gaan naar elkaar toe.

Dan ga je rustig terug naar de beginpositie en herhaal je de oefening nog zestien keer (twintig mag ook, haha!). Neem een minuut rust, eventueel maak je je rug tijdens die minuut eventjes goed bol. Daarna herhaal je de gehele oefening weer. In totaal doe je drie sets van zestien (of twintig).

Veel succes!

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.