Woensdag workout 8-5-’13

Vandaag in de woensdag workout een oefening voor de schouders. Ook hier kun je de flesjes, gevuld met zand of water, gebruiken, net als voorgaande keren.

Woensdag workout

Ga staan met je voeten op heupbreedte (iets breder mag) en stevig op de grond. Strek je armen naar voor. Probeer je polsen recht te houden en je schouders laag. Trek je navel een beetje in om wat spanning op je buik te zetten.

Woensdag workout

Trek dan een elleboog naar achter. Je romp mag een heel klein beetje indraaien. Houd wel spanning op je buik (navel intrekken). Je schouders blijven laag.

Van de zijkant ziet het er zo uit:

Woensdag workout

Zie je dat ik mijn elleboog vrij hoog houd? En m’n schouder laag? Dat is meteen het meest lastige aan deze oefening.

Strek je armen weer naar voren en herhaal de oefening met je andere arm.

Woensdag workout     Woensdag workout

Woensdag workout     Woensdag workout

Voer deze oefening op een rustig tempo uit. Herhaal zestien keer (om-en-om, dus 32 herhalingen in totaal). Neem een minuut rust en doe dan weer een set van zestien. In totaal doe je drie sets.

Wist je dat?: als je onderaan dit bericht op de tag ‘schouders’ klikt, je alle oefeningen voor de schouders te zien krijgt? Klik hier voor alle woensdag workouts.

Succes!

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.