Woensdag workout 29-5-’13

Weer een woensdag workout met de flesjes. Vul ze met water of zand en draai ze goed dicht. De oefening van vandaag is een dynamische oefening; je voert ‘m enigszins ‘op tempo’ uit. Deze oefening is bedoeld voor de schouders en armen.

Woensdag workout

Dit is je startpositie. De binnenkanten van je polsen zijn naar boven gericht. Probeer je schouders laag te houden en trek je navel een beetje in voor wat spanning op je buik.

De oefening bestaat uit twee delen. Deel 1 gaat zo:

Woensdag workout

(klik op de afbeelding om deze te vergroten)

Je maakt als het ware een cirkel van beneden naar boven (van ongeveer heuphoogte naar schouderhoogte). Houd een redelijk tempo aan; je kunt de oefening netjes uitvoeren, maar gaat ook niet te langzaam.

Direct daarna maak je nog een cirkel, maar dan omhoog. Deel 2:

Woensdag workout

(klik op de afbeelding om deze te vergroten)

Deze cirkel gaat omhoog vanaf schouderhoogte, tot je je armen bijna strekt (net niet!).

Dan maak je de cirkel andersom; van bijna gestrekte armen in de lucht, naar schouderhoogte. Ook deel 1 doe je er andersom achteraan; van schouderhoogte naar heuphoogte.

Het is de bedoeling dat je armen in beweging blijven. Stop nergens!

Je maakt dus eigenlijk een ‘8’. Herhaal deze oefening tot je het gaat voelen. Neem dan een minuutje rust en herhaal weer. In totaal doe je drie maximaalsets.

Volgende week weer een woensdag workout!

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.