Woensdag workout 22-5-’13

Woensdag workout, weer met de flesjes. Vul ze met zand of water en draai ze goed dicht. De volgende oefening is er eentje voor de schouders.

Woensdag workout - Borst

Zet je voeten ongeveer op heupbreedte neer, iets breder mag. Zorg in ieder geval dat je stevig staat. Knieën een beetje gebogen, zodat je je benen niet overstrekt.

Sta rechtop, recht je rug en trek je navel een beetje in.

Van je armen maak je twee hoeken. Je pols is boven je elleboog en je elleboog is op één lijn met je schouders. Probeer je schouders laag te houden, ook al zijn die armen omhoog, probeer het!

Woensdag workout

Til dan je armen op. Je hoeft ze niet helemaal te strekken, maar houd ze wel hoog. Je polsen blijven naar voren gericht. Het klinkt gek, maar blijf je schouders laag houden, ook al heb je je armen omhoog.

Laat je armen dan weer zakken naar deze positie:

Woensdag workout - Borst

Doe de oefening niet te snel; houd een rustig tempo aan. Het is niet de bedoeling dat je de flesjes echt omhoog gooit. De hele beweging is in hetzelfde tempo.

Herhaal de oefening zestien keer. Neem dan een minuut rust en herhaal weer zestien keer. In totaal doe je drie sets van zestien herhalingen.

Klik hier om naar alle woensdag workouts te gaan. Zo kun je complete workouts samenstellen als je oefeningen combineert. Of juist alleen een buikspierkwartier of een workout alleen voor de schouders.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.