Woensdag workout 1-5-’13

Vandaag in de woensdag workout: een oefening voor de borst en een beetje schouders. Ook weer met twee plastic flesjes, net als vorige week. Vul de flesjes met water of zand en draai ze heel goed dicht.

Woensdag workout - Borst

Zet je voeten ongeveer op heupbreedte neer, iets breder mag. Zorg in ieder geval dat je stevig staat. Knieën een beetje gebogen, zodat je je benen niet overstrekt.

Sta rechtop, recht je rug en trek je navel een beetje in.

Van je armen maak je twee hoeken. Je pols is boven je elleboog en je elleboog is op één lijn met je schouders. Probeer je schouders laag te houden, ook al zijn die armen omhoog, probeer het!

Let op!: je armen blijven hoeken, maar nu duw je je ellebogen naar elkaar toe:

Woensdag workout - Borst

Schouders nog steeds laag!

Doe deze oefening op een rustig tempo en herhaal twintig keer. Neem een minuut rust en herhaal dan weer twintig keer. In totaal doe je drie sets van twintig herhalingen.

Succes!

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.