Woensdag workout 20-3-’13

Vandaag een oefening voor de rug. In drie varianten.

Ga op je buik liggen om te starten.

Variant 1:

Woensdag workout - Prone

Strek je armen naar voren. Probeer je schouders laag te houden (weg van je oren) en laat je duimen omhoog wijzen. Je benen liggen iets uit elkaar (heupbreedte of iets breder).

Trek vervolgens je ellebogen naar achteren. Kijk, zo:

Woensdag workout - Prone

Houd je nek lang en je duimen blijven omhoog wijzen. Knijp je billen flink samen om je rug extra kracht te geven.

Ja, het is de bedoeling dat je dit meteen in je rug voelt!

Variant 2:

Startsituatie:

Woensdag workout - Prone

Woensdag workout - Prone

Trek je armen helemaal naar achter. Je duimen wijzen nog steeds omhoog. Maak een lange nek en knijp je billen weer samen.

Variant 3:

Startsituatie:

Woensdag workout - Prone

Woensdag workout - Prone

Trek je armen helemaal naar achter en vouw je handen in elkaar. Schouders laag en flink naar achter. Lange nek en spanning op je billen (samenknijpen).

Variant 1 is de makkelijkste, variant 3 de moeilijkste. Probeer de variant die voor jou werkt eventjes vast te houden. En herhaal dan; strek je armen weer rustig naar voren (startsituatie). Doe de oefening acht keer en neem dan een minuutje rust. In totaal doe je drie sets van acht herhalingen.

Het is belangrijk dat je deze oefeningen rustig uitvoert! Forceer niets en probeer de tijd te nemen om je bilspieren goed aan te spannen en je schouders mooi laag te houden.

Volgende week weer een aantal oefeningen!

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.