Woensdag workout 9-1-’13

Vandaag een paar oefeningen voor je buikspieren.

So get on that floor…

     

Setup: ga liggen op je rug en trek je benen op. Maak een soort hoek van je benen. Dus je voeten zijn in één lijn met je knieën en je knieën zijn in één lijn met je heupen. Armen langs je lijf en, let op!, je hele rug op de grond. Verdeel de druk goed over je schouders.

Strek één been uit. Tel: “Eén-en-twin-tig, twee-en-twin-tig”. Heel rustig. Trek dan in en tel weer op dezelfde manier. Herhaal de beweging met het andere been. Zestien keer in totaal (acht keer met je rechterbeen, acht keer met je linkerbeen, maar wél om en om).

Heb je, na een paar herhalingen, de telling onder de knie (dit komt niet heel precies, maar zorg dat je de beweging rustig doet), let dan op je ademhaling. Adem uit als je je been laat zakken, adem in als je je been weer optilt.

Verder met oefening twee…

Steek je benen de lucht in. Maak ze lang. Je rug ligt weer helemaal op de grond (ook je onderrug!).

Doe dan het volgende:

     

     

‘Criss-cross’ je benen, terwijl je ze laat zakken. Dus kruis ze om en om. Hoe lager bij de grond, hoe pittiger het wordt. Houd je benen lang. Cirkel je benen dan naar buiten…

…en terug naar de beginpose:

Ook deze oefening doe je vrij rustig.

Herhaal acht keer (of misschien zes keer, hihi!). Neem een minuutje pauze en herhaal weer acht keer. Dan weer een minuutje pauze en weer acht herhalingen. And… you’re… done!

Volgende week meer!

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.