Woensdag workout 2-1-’13

De eerste woensdag workout van 2013! Ik zal rustig aan beginnen met een paar stretches voor de rug. Je hebt waarschijnlijk genoeg gezeten de afgelopen dagen (kerstdiner…), dus je rug kan wel wat aandacht gebruiken. Here we go!

     

De kattenrug: zet je knieën op heupbreedte en je handen op schouderbreedte. Maak je handen breed, dus vingers uit elkaar. Zorg ervoor dat je armen licht gebogen zijn, zodat je ze niet kunt overstrekken. Kijk naar de grond voor een rechte lijn in je nek en rug.

Maak je rug bol. Houd dit even vast en ga dan weer terug naar recht.

Herhaal drie keer.

Bij de volgende oefening draai je je rug wat meer.

Draadje door een naald: billen naar achteren en laag, dus richting je voeten. Je knieën zijn breed, maar je voeten raken elkaar (grote tenen raken elkaar, dus niet je hele voet). Steek een arm onderdoor en reik zo ver als je kunt. Houd je hoofd laag (ik houd m’n hoofd nog iets te hoog op de foto. Oeps!).

Herhaal aan de andere kant.

Hetzelfde als ‘het draadje’, maar dan met beide handen naar voren. Probeer je nek in één lijn te houden met je rug. Let op!: houd je billen laag en reik met je armen zo ver mogelijk naar voren.

Simpel. Just curl up. Probeer je schouders goed op de grond te houden. Verdeel de druk over je schouders.

Als laatste nog een staande stretch:

Voeten stevig op de grond. Heupbreedte of zelfs iets breder. Handen ineen, draai ze om en duw ze naar voren. Probeer je bekken te kantelen. Ook je nek doet mee met de stretch.

Volgende week weer een paar oefeningen!

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.