Woensdag Workout 12-12-’12

De woensdag workout van vandaag! We pakken de biceps en de triceps aan.

Pak het zwaarste boek dat je kunt vinden. Ik gebruik in deze workout ‘De Dikke Van Dam’. Om eerlijk te zijn, was dat niet het zwaarste boek in huis. Stevie heeft een sprookjesboek dat zwaarder is. Maar het leek me wel ludiek om ‘De Dikke Van Dam’ hiervoor te gebruiken.

Om te beginnen een oefening voor de biceps.

Leg het boek op je platte hand en houd het voor je. Je hoeft je arm niet helemaal te strekken (beter van niet zelfs). Maak dan hele kleine bewegingen op en neer. Niet meer dan tien centimeter.

Blijf doorgaan met die kleine bewegingen, terwijl je je arm steeds verder opzij (‘naar buiten’) beweegt.

En dan weer langzaam naar je beginpositie, nog steeds met die bewegingen op en neer.
Wissel dan van arm.

Herhaal dit drie keer (in totaal drie keer rechts en drie keer links).

Verder met de triceps

Ga op je rug op de grond liggen. Zet je voeten stevig op de grond. Niet te dicht bij je billen.
Pak het boek vast en strek je armen bijna (dus net niet ;)).

Laat het boek zakken tot achter je hoofd. Let op: je bovenarmen (die nu dus onder zijn) blijf je stil houden. De gehele oefening!

     

Dan weer langzaam omhoog. Houd die bovenarmen stil!

Oefening twee:

Begin weer hetzelfde…

Laat je ellebogen zakken tot naast je ribben

…en dan weer omhoog. Let erop dat je je ellebogen smal houdt. Echt vlak langs je lichaam af.

Om te varieren nog een staande oefening voor de triceps:

          

Sta stevig. Voeten ongeveer heupbreedte. Probeer je rug recht te houden (doe deze oefening eventueel voor een spiegel, dan kun je zien of je rug recht is). Laat het boek steeds zakken en til het weer op. Je bovenarmen houd je stil, de gehele oefening.

That’s it for today. Volgende week weer een woensdag workout.

Opmerking: ik geef les in deze oefeningen. Dit houdt ook in dat ik mijn medesporters kan corrigeren tijdens de les. Als je deze oefeningen thuis doet, kan ik dat natuurlijk niet. Ben je een beginner, dan is een lesje volgen in de sportschool geen overbodige luxe. Ook helpt het om deze oefeningen voor een grote spiegel te doen. Je ziet dan beter of je rug recht is bijvoorbeeld.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe jouw reactie gegevens worden verwerkt.